Meta oprește reclamele politice pe Facebook în UE și dă vina pe Bruxelles: Reguli imposibil de aplicat

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Externe
Grupul american Meta, care deține Facebook şi Instagram, a anunțat vineri că va interzice reclamele politice pe platformele sale în țările din Uniunea Europeană.
26.7.2025 13:45
26.7.2025 13:45
Deschide md
Externe

Într-o declarație preluată de presa internațională, Meta precizează că măsura va intra în vigoare începând din luna octombrie anul curent, transmite Antena3CNN.

Caracterizând propria hotărâre drept „dificilă", compania americană a detaliat că nu va mai permite „publicitatea politică, electorală şi pe teme sociale" pe platformele sale în Uniunea Europeană din cauza cerințelor "imposibil de aplicat" ale Regulamentului european privind transparența publicității politice.

Adoptat în 2024 şi urmând să intre complet în vigoare în octombrie 2025, acest regulament european are care obiectiv garantarea unei mai mari transparențe a publicității și protejarea împotriva ingerințelor străine în perioada premergătoare alegerilor.

Documentul cere în special platformelor online să semnaleze în mod clar reclamele cu caracter politic şi să indice cine le finanțează.

Profilarea (direcționarea anumitor reclame, n.r.) pe baza datelor cu caracter personal referitoare la originea etnică, religie sau orientare sexuală este interzisă, la fel ca și utilizarea datelor referitoare la minori, spune textul în cauză.

Uniunea Europeană a conceput acest set de măsuri în urma scandalului Cambridge Analytica din 2018. Firma britanică de consultanță a colectat, fără autorizație şi fără știrea utilizatorilor, datele personale ale zeci de milioane de oameni care foloseau Facebook.

Aceste date au fost apoi utilizate în scopuri politice în timpul campaniei electorale prezidențiale din SUA, din 2016, şi a referendumului cu privire la Brexit.

În comunicatul său, Meta subliniază că nu este prima companie care anunță că va renunță la publicitatea politică în UE, Google luând deja această decizie la sfârșitul anului 2024.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md