Modificările privind actele de stare civilă au fost promulgate și se aplică din 1 noiembrie


Odată cu lansarea sistemului informațional „Acte Stare Civilă”, persoanele care au semnătură electronică vor putea solicita de la distanță înregistrarea nașterii sau a căsătoriei, fără a mai fi nevoie să se prezinte la ghișeele Agenției Servicii Publice. În cazul căsătoriilor în regim de urgență, cuplurile nu vor mai fi obligate să prezinte documente care să confirme imposibilitatea de a se afla în țară timp de 30 de zile.
Documentele de stare civilă emise în format electronic vor avea un cod digital de verificare, permițând astfel accesul direct al autorităților care le solicită, inclusiv din afara țării, scrie IPN.
Agenția Servicii Publice precizează că toate actele de stare civilă eliberate de instituție – certificate, extrase sau duplicate – vor purta o denumire unică: „Extras de pe actul de stare civilă”.
Modificările vizează și un aspect teritorial. Dacă până acum documentele puteau fi solicitate doar la subdiviziunea de stare civilă din raza domiciliului, după implementarea noului sistem cetățenii vor putea apela la orice subdiviziune teritorială de stare civilă a ASP.
Schimbul de date între autorități se va realiza prin platforma MConnect, scutind cetățenii de obligația de a prezenta fizic documente care sunt deja disponibile în resursele informaționale oficiale.
.avif)
.avif)