MIDR: Revenirea trenului București-Kiev prin Moldova, pas strategic pentru conectivitate


Acest pas reconfirmă rolul strategic al Moldovei ca punct de legătură între Uniunea Europeană și Ucraina, precizează Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pentru IPN.
Potrivit instituției, această schimbare de traseu reflectă rezultatele eforturilor depuse de MIDR, în colaborare cu Calea Ferată din Moldova, pentru revitalizarea transportului feroviar și creșterea atractivității acestuia pentru pasageri și mărfuri la nivel internațional.
„Considerăm că decizia de redirecționare a rutei feroviare este un semnal pozitiv pentru acțiunile întreprinse de echipa MIDR și CFM, care au urmărit constant îmbunătățirea infrastructurii existente și integrarea mai eficientă a Republicii Moldova în rețelele de transport europene și regionale”, au precizat reprezentanții Ministerului de la Chișinău.
Într-o conferință de presă din orașul Darabani, județul Botoșani, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Ionel Scrioșteanu a declarat că conexiunea va fi realizată prin adăugarea a patru vagoane ale companiei feroviare ucrainene la trenul „Prietenia”. Potrivit lui, prima cursă de probă era programată pentru noaptea de 7 spre 8 august pe direcția Kiev-București, iar returul va fi în noaptea de 8 spre 9 august, dus-întors, fără pasageri.
Legătura feroviară directă dintre capitalele României și Ucrainei a funcționat anterior mai bine de cinci ani, fiind întreruptă înainte de război. Noua rută presupune un timp de călătorie estimat la peste 30 de ore, cu aproximativ 13 ore între București și Chișinău și minimum 17 ore între Chișinău și Kiev. Reluarea circulației este planificată pentru vara acestui an, în funcție de rezultatele testelor.
.png)
.png)