Publicitatea de stat va fi reglementată prin lege

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Политические
Parlamentul a votat în prima lectură proiectul care stabilește criterii clare pentru alocarea fondurilor publice către mass-media. Proiect de modificare a Legii cu privire la publicitate, care introduce conceptul de publicitate de stat și stabilește criterii și proceduri transparente pentru alocarea fondurilor publice către furnizorii de servicii media, a fost susținut de 55 de deputați.
27.6.2025 22:05
27.6.2025 22:05
Deschide md
Политические

Potrivit inițiativei, publicitatea de stat reprezintă promovarea, publicarea sau difuzarea unui mesaj public, promoțional sau de interes public, în schimbul unei plăți, în numele unei entități din sectorul public. Proiectul introduce un nou capitol în lege, care reglementează obiectul și conținutul acestui tip de publicitate, precum și modul de finanțare și difuzare, transmite IPN.

Fondurile ar urma să fie alocate după un set de criterii: independența editorială, diversitatea serviciilor media, profilul tematic, limba și publicul țintă, precum și respectarea normelor deontologice și a transparenței surselor de finanțare.

Deputata BCS, Diana Caraman, a cerut clarificări privind aplicarea concretă a criteriilor: „Spuneți, vă rog, cine exact va stabili respectarea acestor criterii? Și cum vom putea ști că într-adevăr corespunde scopului legii?”.

„Nu se propune un mecanism de evaluare a entităților, care să îngrădească participarea oricărei organizații ce oferă asemenea condiții. Dar entitatea publică trebuie să solicite în anunț prezentarea dovezilor, să vadă foarte clar că aceste criterii sunt îndeplinite. În cazul furnizorilor de servicii media, lucrurile sunt vizibile, pentru că modul de construire a programelor, diversitatea și alte elemente din proiect sunt vizibile chiar și fără o analiză”, a explicat deputata PAS Liliana Nicolaescu-Onofrei.

O altă prevedere importantă este obligativitatea întocmirii și publicării unui plan anual de difuzare a mesajelor de interes public, care va include obiectivele, bugetul, perioada și canalele de comunicare. Totodată, atât entitățile publice, cât și furnizorii media vor fi obligați să publice anual rapoarte privind publicitatea de stat și mesajele de interes public.

Responsabilitatea monitorizării achizițiilor de publicitate de stat va reveni Agenției Achiziții Publice, care va publica un raport anual în acest sens.

Inițiativa a fost elaborată de un grup de deputați ai Partidului Acțiune și Solidaritate, în colaborare cu experți guvernamentali și europeni. Proiectul urmează să fie examinat de deputați în lectura a doua.

Ключевые слова:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Поделитесь статьей:
Будьте в курсе последних новостей на нашей странице в Telegram
Подпишитесь на
Deschide.md