Reguli noi: Comisia de Evaluare a Judecătorilor își suplimentează completele de evaluare


Ședințele comisiei vor avea caracter deliberativ în prezența a cel puțin cinci dintre cei nouă membri, cu condiția ca minimum trei dintre aceștia să fie membri internaționali. În cazul în care voturile vor fi distribuite în mod egal, va prevala hotărârea care întrunește susținerea a cel puțin trei membri internaționali.
Modificările operate vizează și termenele de elaborare a rapoartelor de evaluare. Astfel, termenul general pentru redactarea raportului motivat este de 30 de zile lucrătoare de la data audierii. În cazuri complexe, acest termen poate fi prelungit o singură dată, cu cel mult 15 zile lucrătoare, cu condiția ca persoana evaluată să fie informată în prealabil, în scris, cu prezentarea temeiurilor care justifică această prelungire.
În ceea ce privește informațiile acumulate de comisie în cadrul procedurilor de evaluare, acestea vor fi păstrate pe întreaga durată de aplicare a celor trei legi privind evaluarea externă.
În cazurile de reevaluare, comisia va examina petițiile și documentele suplimentare primite după reluarea procedurii doar în măsura în care acestea vizează aspecte semnalate de Consiliul Superior al Magistraturii sau de Curtea Supremă de Justiție și care nu au putut fi prezentate anterior din motive obiective.
La încetarea mandatului, comisia va transmite Consiliului Superior al Magistraturii toate datele referitoare la activitatea sa, inclusiv informațiile privind evaluările și organizarea internă. Ulterior, radierea și distrugerea acestor date vor avea loc la sediul comisiei, sub supravegherea unei comisii speciale formate dintr-un membru național, un membru internațional, șeful Secretariatului, un specialist IT și un reprezentant al CSM.
Comisia de Evaluare a Judecătorilor este un organ creat pentru a verifica integritatea etică și financiară a judecătorilor și a candidaților la funcții în sistemul judecătoresc, în contextul reformei justiției inițiate de autoritățile moldovenești.
.png)
.png)