Serviciul 112, asaltat cu un val de apeluri false prin sisteme robotizate sau inteligență artificială


Despre aceste atacuri ne anunță reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne al R. Moldova. Potrivit autorității, aceste abuzuri sunt o formă sofisticată de perturbare a serviciilor de urgență, care afectează funcționarea optimă și fac dificilă reacția la situațiile reale de urgență.
„Orice apel la 112 este tratat cu maximă seriozitate și analizat conform protocoalelor, fiind esențial pentru intervenția promptă în cazurile reale. Totuși, apelurile false solicită în mod nejustificat resursele serviciilor de urgență și pot influența negativ capacitatea acestora de a reacționa eficient în situații critice”, se menționează într-un comunicat al MAI.
Pe aceste cazuri, cei de la Serviciul 112 colaborează strâns cu Poliția pentru identificarea autorilor și combaterea acestor apeluri false.
„Îndemnăm cetățenii să utilizeze responsabil serviciul 112, să evite orice apel nejustificat și să conștientizeze că astfel de acțiuni pot afecta intervenția rapidă în cazuri reale, în care fiecare secundă contează.
Poliția națională continuă să monitorizeze situația și ia toate măsurile necesare pentru prevenirea și sancționarea abuzurilor, contribuind astfel la menținerea funcționalității și eficienței sistemului național de urgență”, este mesajul transmis de MAI către populație.
Potrivit datelor, în primele șase luni ale anului 2025, Serviciul 112 a gestionat peste 1,2 milioane de apeluri, iar în ultima săptămână s-au înregistrat aproape 45 000 de apeluri, dintre care aproximativ 18 000 au fost apeluri nejustificate. Per total, în ultimele două luni, serviciul a preluat circa 133 de mii de apeluri non-urgente, care consumă resurse importante ale sistemului în detrimentul cetățenilor care au nevoie reală de intervenția echipelor de urgență.
.png)
.png)