Ministerul Educației contestă în judecată recomandarea Consiliului pentru Egalitate de a renunța la „Istoria Românilor”

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
Социальные
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) anunță că a luat act de avizul emis de Consiliul pentru Egalitate referitor la denumirea disciplinei școlare „Istoria Românilor” și intenționează să conteste acest aviz în instanță.
11.6.2025 10:51
11.6.2025 10:51
Deschide md
Социальные

Instituția consideră necesară clarificarea situației printr-o procedură judiciară, pentru a asigura o interpretare corectă și echitabilă a cadrului legal și curricular.

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) anunță că a luat act de avizul emis de Consiliul pentru Egalitate privind denumirea disciplinei „Istoria Românilor” și îl va contesta în instanță, considerând necesară clarificarea situației prin intermediul unei proceduri judiciare”, se arată în comunicatul MEC.

Avizul Consiliului pentru Egalitate, emis la data de 15 mai, recomandă Ministerului revizuirea denumirii disciplinei, pe motiv că aceasta ar reprezenta o formă de discriminare pe criterii etnice. Potrivit documentului, în majoritatea statelor denumirea materiei este „Istorie”, cu unele excepții în care este menționat un teritoriu geografic. Consiliul citează jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului, care subliniază că „diferența de tratament bazată exclusiv sau într-o măsură decisivă pe originea etnică nu poate fi justificată obiectiv într-o societate democratică contemporană, construită pe principiile pluralismului și respectului pentru diferite culturi”.

Consiliul recomandă Ministerului Educației și Cercetării revizuirea denumirii disciplinei „Istoria Românilor”, în scopul adoptării unei denumiri neutre din punct de vedere etnic și să contribuie la consolidarea unei societăți incluzive, bazate pe recunoașterea și valorificarea diversității”, se arată în aviz.

În replică, MEC reiterează angajamentul său față de promovarea unei educații de calitate, bazate pe valori democratice, respect pentru diversitate și adevăr istoric, în conformitate cu standardele curriculare în vigoare și cu realitățile statului Republica Moldova.

Ключевые слова:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Поделитесь статьей:
Будьте в курсе последних новостей на нашей странице в Telegram
Подпишитесь на
Deschide.md