România ar putea avea primele trenuri cu hidrogen. Unde vor circula

DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
BREAKING NEWS
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
NEWS ALERT
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
DESCHIDE.MD
FLASH NEWS
România
De peste trei ani, autoritățile din România încearcă achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen, finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Până în decembrie 2024 au fost anulate trei licitații, iar la a patra licitație, organizată în această primăvară, s-a prezentat doar un ofertant.
31.5.2025 21:05
2.6.2025 9:39
Deschide md
România

După cum au precizat pentru „Adevărul” reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară, la finalul lunii aprilie a avut loc ședința Comisiei de evaluare pentru licitația privind achiziția a 12 trenuri cu hidrogen, fiind vizualizată o singură ofertă depusă în SEAP, respectiv Asocierea Siemens Mobility, compusă din Siemens Mobility SRL, Siemens Mobility GmbH și Siemens Mobility Austria GmbH.

„La ora actuală oferta este în curs de evaluare. Data la care trenurile cu hidrogen vor începe să circule pe rețeaua feroviară din România nu se poate stabili în acest moment, deoarece procedura de achiziție publică se află în desfășurare. După desemnarea câștigătorului și semnarea contractului, graficul de livrare prezentat de ofertantul câștigător va indica momentul punerii în circulație a acestor trenuri. Primul tren cu hidrogen va circula pe ruta București Nord-Târgoviște”, spune Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.

Valoarea estimată a contractului este între 1,5 miliarde și 2,46 miliarde lei.

Prima licitație a fost organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în februarie 2023, fiind anulată pentru că nu s-a înscris niciun ofertant. Și a doua licitație a fost anulată în noiembrie 2023, singura ofertă primită fiind declarată neconformă de către membrii comisiei de evaluare. A urmat și o treia licitație, anulată în mai 2024, pentru că, din nou, nu s-a prezentat vreun ofertant.

Conform proiectului, cele 12 trenuri cu hidrogen ar urma să asigure serviciile de transport feroviar de călători ce vor conecta Bucureștiul cu: Aeroportul Internațional Henri Coandă, precum și Chitila și Titu (la fiecare 30 minute); municipiile reședință de județ Pitești și Târgoviște, precum și orașul Găești (la fiecare oră); municipiile reședință de județ Craiova și Slatina, precum și orașul Balș (de patru ori pe zi); municipiul Curtea de Argeș (de trei ori pe zi). Primul tren cu hidrogen ar urma să fie pus în circulație pe ruta București-Pitești.

Dacă nu se vor găsi soluții în următoarea perioadă, România riscă să rămână fără finanțarea europeană prin PNRR, termenul de livrare a trenurilor cu hidrogen fiind cel târziu vara lui 2026.

Și mai este o problemă. Lucrările la linia de cale ferată București-Pitești pentru adaptarea la circulația trenurilor cu hidrogen se vor finaliza de-abia în 2026, adică în anul în care e termenul-limită pentru livrarea trenurilor cu hidrogen.

Cuvinte cheie:
Nu a fost găsit nici un cuvânt cheie.
Distribuie articolul:
Fii la curent cu ultimile știri pe pagina noastră de Telegram
Abonează-te la
Deschide.md