Pedagogii învață cum să promoveze starea de bine în școală. MEC a lansat a doua etapă de formare


Ministerul Educației și Cercetării (MEC) anunță despre lansarea procesului de instruire online privind implementarea ghidurilor metodologice „Starea de bine în școală” și „Ghidare în carieră”, elaborate de Universitatea de Stat din Moldova, cu sprijinul Fondului Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) și al MEC. Cele două ghiduri sunt fundamentate pe o abordare holistică și comprehensivă a școlii, invitând toți actorii educaționali, inclusiv elevii, să contribuie la promovarea stării de bine în școală și la ghidarea în carieră.
„Scopul major al instruirilor este de a oferi suport metodologic din partea echipei autorilor ghidurilor, în vederea promovării unei culturi a stării de bine în școală și a educației pentru carieră, într-un climat organizațional pozitiv și deschis”, se arată în comunicatul MEC.
Instruirile vor dura 15 săptămâni. Sesiunile vor fi interactive, astfel încât participanții să dezvolte strategii de implementare a ghidurilor.
MEC precizează că instruirea în format online reprezintă a doua etapă de formare, după ce, în luna decembrie, au avut loc patru conferințe în format fizic, la Chișinău, Cahul și Bălți, la care au participat peste 1 200 de reprezentanți din toate instituțiile de învățământ general, de la direcțiile de învățământ și de la serviciile teritoriale de asistență psihopedagogică.
Activitate face parte din Programul „Inovații Digitale ale Sistemului Educațional din Republica Moldova”, finanțat de Parteneriatul Global pentru Educație.

